Aan de productie van auto’s en bestelwagens wordt uiteraard grote zorg besteed. Maar de hedendaagse voertuigen zijn technisch zeer complex en bevatten tal van hoogtechnologische snufjes. Ontwerp- of constructiefouten kunnen nog aan het licht komen wanneer de voertuigen in de meest uiteenlopende omstandigheden gebruikt worden. Deze kunnen een gevaar betekenen voor de veiligheid of het leefmilieu. Dat is voor de fabrikant een reden om een terugroepactie of recall te organiseren. Hij zal de eigenaars per brief aanschrijven en uitnodigen om het voertuig door een erkende hersteller te laten nakijken. Die kan dan de nodige aanpassingen uitvoeren.
Het kan uiteraard gebeuren dat de eigenaar niet reageert op de uitnodiging van de fabrikant. In dat geval blijft de recall “open staan”. Dergelijke openstaande terugroepacties verschijnen op de Car-Pass met vermelding van de specifieke code van de fabrikant en een korte beschrijving van het probleem. Indien beschikbaar, zie je ook een link naar de website van de fabrikant met meer gedetailleerde informatie.
Het is alleszins aan te bevelen om openstaande terugroepacties zo snel mogelijk te laten uitvoeren door een erkende hersteller van het merk.
Car-Pass ontvangt de getoonde informatie van de fabrikant van het voertuig en is niet verantwoordelijk voor de juistheid en/of volledigheid ervan.